خانه / سلامت و تغذیه / رژیم غذایی برای درمان میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن,میگرن را با غذا درمان کنید,میگرن و غذاهای مفید و مضر,غذاهای ایمن و بی خطر برای میگرن,میگرن را با تغذیه مناسب درمان کنید,تغذیه در میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن

رژیم غذایی برای درمان میگرن

  1. سبزیجاتی با برگ سبز:

یکی از نصیحت‌هایی که همیشه در مورد سلامتی و رژیم غذایی سالم تکرار می‌شود، مصرف سبزیجاتی با برگ سبز تیره است. اسفناج، کلم پیچ ، منداب، برگ چغندر و کاهو تنها چند نمونه از سبزی‌هایی است که با کاهش بروز طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مزمن همچون میگرن مرتبط است. اسفناج سرشار از ویتامین B2 و B6 و نیز اسیدهای چرب امگا ۳ است و می‌تواند میگرن را کمتر کند. ویتامین B2 (که به ریبوفلاوین مشهور است) در کاهش سردردهای مکرر، شدت و طول آن بسیار مفید و موثر است. زمانی که به دنبال سبزیجات عالی هستید به یاد داشته باشید که سبز و تیره بودن آن نشان دهنده ارزش تغذیه‌ایی بالاست.

  1. آجیل‌ها و دانه‌ها:

دفعه بعد که دچار سردردهای میگرنی شدید، کمی آجیل بخورید. شواهد نشان می‌دهد افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند منیزیم پایینی نسبت به سایر افراد دارند. مطالعه انجام شده نشان می‌دهد حملات میگرنی معمولا تا ۴۱ درصد با مصرف مکمل‌های منیزیمی کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید از بادام، دانه کنجد، تخم آفتابگردان،کاشو، بادام زمینی و گردو استفاده کنید که سرشار از منیزم هستند.

  1. گوشت قرمز:

متخصصان پیشنهاد می‌کنند از مصرف برخی از گوشت‌ها همچون گوشت فرآوری شده و پرنمک خودداری شود. اما مصرف گوشت قرمز سالم و طبیعی می‌تواند راه حل مناسبی برای درمان سردردهای میگرنی باشد. گوشت قرمز سرشار از CoQ10 و ویتامین B2 است. هر دوی این مواد می‌توانند جلوی شروع میگرن را بگیرند.

برای میگرن چه باید کرد

درمان سردرد میگرنی با داروهای گیاهی

بخور نخورهای میگرنی

انار برای میگرن

درباره ی admin

همچنین ببینید

عوارض نخوردن لبنیات چیست؟

عوارض نخوردن لبنیات چیست؟ عوارض نخوردن لبنیات چیست؟ عوارض نخوردن لبنیات چیست؟ ,فواید لبنیات برای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *